گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

نگاهی به وضعیت امنیتی رایانه‌های جهان و مهم‌ترین ویروس‌های ...

نگاهی به وضعیت امنیتی رایانه‌های جهان و مهم‌ترین ویروس‌های هفته‌ی گذشته

برنامه‌های مزاحم و ناخواسته‌ی تحت وب، PUP، هم‌چنان به عنوان شایع‌ترین بدافزارهای رایانه‌یی در سراسر جهان محسوب می‌شوند.

پاندا با انتشار جدیدترین گزارش خود از وضعیت امنیتی رایانه‌های جهان، جدیدترین و مهمترین کدهای مخرب در هفته گذشته را معرفی کرد.

بیش از نیمی از بدافزارهای مهم ردیابی شده در هفته گذشته را نرم‌افزارهای ناخواسته و مزاحمت تحت وب، کدهای ‌PUP تشکیل می‌دهند و میزان انتشار آن‌ها نیز به مرور در حال افزایش است.

PUP نرم‌افزار مخربی است که از طریق وب و بدون اجازه کاربر، در رایانه وی نصب شده و به اشکال مختلف امنیت و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خطر واقعی این برنامه‌های ناخواسته، هنگامی است که قادر باشند از طریق ایجاد شکاف در لایه‌های امنیتی کدهای مخرب و بدافزارهای خطرناک‌تری را نیز در سیستم وارد کنند.

بر اساس اعلام پاندا، از میان سایر ویروس‌های مهم در هفته گذشته نام عضوی از خانواده مشهور کرم‌های Bagle نیز به چشم می‌خورد.

این کرم‌های رایانه‌یی جزو بدافزارهایی با ریسک تخریبی و قدرت انتشار بسیار بالا هستند که قادرند علاوه بر غیر فعال ساختن عملکرد نرم‌افزارهای حفاظتی و جلوگیری از دسترسی کاربران به وب‌سایت‌های امنیتی، آن‌ها را برای انجام کلاهبرداری‌های آنلاین به پایگاه‌های جعلی در وب هدایت کنند.

همچنین از میان ویروس‌های جدیدالانتشار در هفته‌ی گذشته تروژن‌های AttachMsngr.G و MakeSnake.A و کرم رایانه‌یی Brocat.B از بیشترین میزان شیوع و اهمیت برخوردار بوده‌اند.

AttachMsngr.G برای سرقت رمز عبور کاربران برنامه‌های چت و نیز دسترسی غیر مجاز به مکالمات و پیام‌های فوری مبادله شده از طریق این نرم‌افزارها طراحی شده است و قابلیت ثبت کلیدهای فشرده شده و عملکردهای موس در هنگام کار با اینترنت نیز از ویژگی‌های بسیار خطرناک این کد مخرب محسوب می‌شود.

از نشانه‌های حضور این تروژان در سیستم، تغییر در رجیستری ویندوز و نمایش پیغام خطا، مربوط به برنامه MSN Messenger می‌باشد.

تروژان MakeSnake.A دارای نشانه‌های واضحی است که کاربر را به راحتی متوجه نفوذ و فعالیت خود در سیستم می‌کند. از آن جمله می‌توان به نمایش تصویری با متن‌های نامفهوم و ظاهر شدن عبارت‌های نامشخص و بی‌معنی در کنار موس برای فعال کردن حرکات آن بر روی صفحه نمایش سیستم اشاره کرد.

اما کرم رایانه‌ای Brocat.B به محض شروع فعالیت در سیستم یک آیکون به شکل قلب و با عنوان Love is Citna در میان فایل‌های آن ایجاد می‌کند. این عنوان یک فیلم بسیار مشهور از سینمای کشور اندونزی است که اخیرا با بلایای طبیعی بسیاری مواجه بوده است.

با کلیک کاربر بر روی این فایل پیغام‌هایی در رابطه با پایان فعالیت‌های سیستم و خاموش شدن آن به صورت پی در پی نمایش داده می‌شود. این کد مخرب از روش‌های مختلفی برای انتشار بسیار سریع و آلوده کردن سایر کاربران استفاده می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد