گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

گسترش استفاده از ام‌پی‌تری پلیرها سن ابتلا به پیرگوشی را کاهش...

گسترش استفاده از ام‌پی‌تری پلیرها سن ابتلا به پیرگوشی را کاهش داده است

دبیر دهمین کنگره انجمن گوش، گلو و بینی نسبت به گسترش استفاده از دستگاه‌های ام پی تری پلیر و ابتلا به پیرگوشی طی سالهای اخیر به ویژه در میان جوانان، هشدار داد. 

دکتر "فرامرز معماری" در آستانه برپایی دهمین کنگره انجمن گوش، گلو و بینی با بیان این مطلب افزود رواج استفاده از این قبیل دستگاه‌های پخش صوت به سیستم شنوایی آسیب جدی زده و سن ابتلا به پیرگوشی را کاهش داده است.

وی گفت دستگاه‌های پخش صوت که بیشتر جوانان با صدای بلند و از طریق هدفون به اصوات آن گوش می‌دهند به دلیل بالا بودن شدت صوت و گوش دادن طولانی مدت به آن به سلول‌های موئینه خارجی گوش که در بخش حلزون شنوایی قرار دارند آسیب می‌زند.

وی ادامه داد این صداها در ابتدا با تغییر غیرقابل برگشت آستانه شنوایی همراه بوده و در طولانی مدت کاهش شنوایی حسی- عصبی را که غیر قابل برگشت است را به همراه دارد.

این متخصص گوش گلو و بینی با اشاره به اینکه کاهش شنوایی ناشی از اصوات بلند یکی از شایع‌ترین علل کاهش شنوایی در تمام دنیا به شمار می‌رود افزود کاهش شنوایی در طول زمان از نظر روانی و اقتصادی آسیب‌های جدی به فرد و جامعه وارد می‌کند.

به گفته دکتر معماری این نوع کاهش شنوایی همچنین وزوزگوش را به همراه دارد که درمان آن بسیار مشکل است و در مواقعی این عارضه تا آخر عمر با شخص همراه است.

وی از انزوا طلبی به عنوان دیگر آسیب‌های کاهش شنوایی ناشی از صداهای بلند نام برد و اظهار داشت به دلیل آنکه فرد قادر به تشخیص صداها از یکدیگر نیست از جمع فاصله می‌گیرد.

دبیر دهمین کنگره انجمن گوش، گلو و بینی صداهای بالاتر از ‪ ۸۵‬دسی بل را برای دستگاه شنوایی افراد خطرناک توصیف کرد و گفت هر چه مدت زمانی که شخص در معرض آسیب قرار گیرد طولانی‌تر باشد شدت آسیب بیشتر خواهد بود.

وی گفت مهمترین فرکانس‌ها برای شنوایی، فرکانس‌های گفتاری است و وقتی فرد متوجه می‌شود در شنیدن صحبت‌های اطرافیان دچار مشکل شده است زمانی است که تعداد زیادی از سلول‌های موئینه خارجی گوش وی از بین رفته‌اند که قابل برگشت نیستند.

دکتر معماری در مورد روش‌های نوین درمان کاهش شنوایی یادآور شد تولید برخی داروها که بتواند از سلول‌های موئینه گوش محافظت کند و روند نابودی آنها را متوقف کند هنوز در مراحل پژوهش است که نتایح آن در کنگره امسال انجمن گوش، گلو و جراحی سر و گردن ایران ارایه خواهد شد.

وی گفت همچنین مقالاتی در زمینه کاهش شنوایی ناشی از ام پی تری پلیرها به دبیرخانه کنگره رسیده که نتایج پژوهش‌های انجام شده در این زمینه به شمار می‌رود و در این کنگره ارایه می‌شوند.

دهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو بینی و سر و گردن ایران با حضور بزرگترین جراحان ایرانی و بین‌المللی ‪ ۲۲‬تا ‪ ۲۵‬آبان ماه امسال در بیمارستان میلاد تهران برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد