گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

ساخت رایانه‌ها براساس سیستم عامل ویستا انجام می‌شود

هرچند سیستم عامل جدید ویستا شرکت مایکروسافت تا آخر ماه ژانویه عرضه نخواهد شد، اما از مدتها قبل نحوه ساخت رایانه‌های پی سی را تغییر داده است.

از ماه نوامبر تقریبا ‪ ۱۰۰‬درصد رایانه‌های شخصی که خرده فروشان بزرگ عرضه کرده‌اند براساس استانداردهای اولیه ویستا ساخته شده‌اند.

این امر به این معناست که این رایانه‌ها پردازنده قوی، درایو هارد بزرگ و دیگر ویژگیهای سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای این برنامه عظیم را دارند.

باب اودانل تحلیلگر رایانه می‌گوید یک سال پیش حافظه بسیاری از رایانه‌های پی سی ‪ ۲۵۶‬مگابایت بود، که فضای ذخیره حافظه موقتی است که برنامه‌های رایانه‌ای برای انجام محاسبات از آنها استفاده می‌کنند. اکنون بیشتر آنها دستکم ‪ ۵۱۲‬مگابایت حافظه دارند که برای نصب ویستا مناسب است.

در رایانه‌های قدیمی اشتباهات پردازش گرافیکی اغلب به بروز مشکلات دیگری می‌انجامید و باعث خرابی دستگاه می‌شد. ویستا این اشکال را برطرف کرده است. سازندگان رایانه نیز برای انطباق با ویستا، قطعات گرافیکی جدید و پیچیده بکاربرده‌اند.

با این حال ، این تغییرات قیمت رایانه را چندان تغییر نداده است.

میانگین قیمت یک رایانه رومیزی از ‪ ۶۲۷‬دلار در سه ماهه اول سال ‪ ۲۰۰۶‬به ‪ ۵۵۱‬دلار در سه ماهه آخر سال کاهش یافت. قیمت لپ تاپ‌ها از ‪ ۹۸۵‬دلار به ‪ ۸۱۸‬دلار رسید.

با این حال مشتریان باید بدانند ویستا برای پی سی‌های معمولی و به ویژه لپ تاپ مناسب نیست. باونانی برای یک رایانه رومیزی قیمت ‪ ۶۰۰‬دلار و برای یک لپ تاپ قیمت ‪ ۱۲۰۰‬دلار با بهترین قابلیت‌ها را پیش بینی می‌کند.

فروشندگان باید انتخابهای زیادی داشته باشند.

روز ‪ ۳۰‬ژانویه شرکت دل تمام خطوط تولید خود را به ویستا تبدیل می‌کند.

سایر نسخه‌های ویندوز برای فعالیتهای تجاری دردسترس قرار دارد و این تغییرات به تدریج انجام می‌شود.

از آنجا که فروش عمده دل از طریق اینترنت است ، چنین کاری از عهده آن برمی‌آید. خرده فروشی‌ها باید انواع رایانه‌های پی سی ویستا ساخت گیت‌وی ، هولت پاکارد و سایر شرکتها را داشته باشند. اما برخی طرحهای قدیمی‌تر از ویستا نیز عرضه خواهد شد. مشخصه این طرحها داشتن "قابلیت ویستا" است.

یعنی سخت افزار آماده ویستا را دارند، اما با ویندوز ایکس پی کار می‌کنند.

خریداران می‌توانند با نصب نرم‌افزار جدید به طور رایگان یا با تخفیف رایانه خود را ارتقا بخشند.

اودانل تغییرات ساخت افزاری بیشتری را با عرض ویستا پیش بینی می‌کند.

او می‌گوید به دنبال رایانه‌هایی باشید که از حافظه فلش برای روشن کردن سریعتر رایانه استفاده می‌کنند و نیز رایانه‌هایی که می‌توانند به سامانه‌های تلویزیون کابلی دیجیتالی متصل شوند.

گارتنر می‌گوید انتظار می‌رود تقاضا افزایش یابد. فروش رایانه‌های پی‌سی در سه ماهه آخر که مشتریان منتظر ویستا بودند در مقایسه با یک سال قبل ‪ ۳/۲‬درصد کاهش یافت.

ولی انتظار فروش زیادی نمی‌رود و پیش بینی نمی‌شود فروش قابل توجهی مانند دستگاههای بازی پلی استیشن ‪ ۳‬داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد