گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

نسل جدید Spam ها

همان طور که می دانید اسپم (Spam) ها نامه ها یا پیغام های ناخواسته ای هستند که اغلب از طریق ایمیل برای افراد فرستاده می شوند که دربردارنده پیامهای تبلیغاتی هستند.

بتازگی ارسال کنندگان اسپم ها به منظور فریب فیلترهای مسدودکننده این ایمیل ها ، عکسهای حاوی متن را جایگزین متون تبلیغاتی کرده اند. فیلترهای مسدودکننده اسپم ها ، معمولا برای تشخیص این پیامهای تبلیغاتی از نامه های واقعی ، در تمامی ایمیل های ورودی به صندوق پستی کاربران به جستجوی کلمات مورد استفاده در این قبیل نامه های تبلیغاتی می پردازند و سبب مسدود کردن آنها می شوند.
فیلترهای مورد استفاده برای شناسایی اسپم ها تنها قادر به خواندن متن هستند و نمی توانند درون یک عکس را برای شناسایی و بررسی متن موجود در عکس جستجو کنند. به همین دلیل این نوع اسپم ها می توانند از فیلترها عبور کنند.
تحقیقات یک شرکت تولیدکننده نرم افزارهای امنیتی به نام سوفوس در انگلیس نشان می دهد که برخی از ارسال کنندگان اسپم ها با توجه به این ویژگی ، در پیامهای تبلیغاتی ، تصاویری که حاوی پیامها و متون تبلیغاتی هستند را ضمیمه این اسپم ها می کنند.
علاوه بر این ، ارسال کنندگان این اسپم ها، تصاویر زمینه عکسهای استفاده شده در پیامهای تبلیغاتی را نیز به صورت تصادفی تغییر می دهند تا نتوان فیلتری طراحی کرد که قادر به شناسایی عکس خاصی باشد و از ورود آن اسپم به صندوق پست الکترونیک کاربران ممانعت به عمل آورد.
به گفته یکی از محققان این شرکت ، در ابتدای سال 2006 تنها 18 درصد از اسپم ها در قالب عکسهای تبلیغاتی ارسال می شد در حالی که هم اکنون 40 درصد از اسپم های ارسالی به کاربران ، چنین ساختاری دارند. کارشناسان هم اکنون در تلاش هستند به فناوری جدیدی که بتواند به صورت خودکار محتویات درون عکسها را نیز بررسی کند ، دست یابند ؛ اما بنا بر اعلام نظر کارشناسان این شرکت ، دستیابی به چنین فناوری به 10 تا 30 سال زمان نیاز دارد و از سویی دیگر استفاده از این فناوری در فیلترهای مسدود کننده اسپم ها، هزینه زیادی را در بر خواهد داشت.
بر این اساس ، دستیابی به فناوری ارزان و کارآمد به منظور بررسی محتویات درون عکسها ، هم اکنون به یکی از اهداف مهم شرکتهای ارائه دهنده خدمات امنیتی تبدیل شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد