گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

دو مجموعه نرم‌افزاری آفیس2007 ‬و اوپن‌آفیس با یکدیگر سازگار شدند

دو شرکت "مایکروسافت" و "ناول" تنها یک ماه پس از آغاز همکاری مشترک نرم‌افزاری، دو نرم‌افزار پرکاربر "آفیس ‪ "۲۰۰۷‬و "اوپن‌آفیس" خود را با یکدیگر سازکار کرده‌اند.

شرکت "ناول" روز سه‌شنبه اعلام کرد که نگارش جدید مجموعه نرم‌افزارهای دارای کد باز "اوپن‌آفیس" این شرکت با فرمت جدید فایلهای معرفی شده در مجموعه "آفیس ‪ "۲۰۰۷‬شرکت مایکروسافت به نام ‪ ،XML‬سازگار خواهد بود.

این بدان معناست که کاربران نگارش جدید مجموعه "اوپن‌آفیس" می‌توانند فایلهای ایجاد شده توسط نرم‌افزارهای "آفیس ‪ "۲۰۰۷‬را باز کرده و ویرایش کنند.

"اوپن آفیس"(‪ (OpenOffice.org‬در حقیقت کد مرجع نرم‌افزاری برای مهمترین رقیب نرم‌افزار "آفیس" شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود که بسیاری شرکتها از جمله "ناول"، آن را به سلیقه خود تکمیل و ویرایش کرده و به بازار می‌دهند.

مجموعه نرم‌افزاری "اوپن آفیس" به نرم‌افزارهایی مشابه نرم‌افزارهای "ورد" و "اکسل" از بسته نرم‌افزاری "آفیس" شرکت مایکروسافت مجهز است و از سوی طرفداران نرم‌افزارهای دارای کد باز مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفته‌است و به همراه اغلب نگارشهای سیستم‌عامل دارای کد باز "لینوکس" عرضه می‌شود.

هم‌اکنون در پی توافق جدید "مایکروسافت" و "ناول" در زمینه همکاری نرم‌افزاری مشترک، از این پس نگارش شرکت "ناول" از مجموعه نرم‌افزاری "اوپن‌آفیس" با مجموعه "آفیس ‪ "۲۰۰۷‬شرکت "مایکروسافت" سازگار خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد