گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

۶۵‬درصد کاربران اینترنت نرم‌افزار ضد ویروس خودرا به روز نمی کنند

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد برغم آنکه اغلب کاربران رایانه‌های شخصی از نرم‌-افزارهای ضد ویروس استفاده می‌کنند اما بیشتر کاربران به علت وقت گیر و دشوار بودن فرایند به روز نگاری نرم‌افزارهای ضد ویروس، بندرت این قبیل نرم‌افزارها را به روزنگاری می‌کنند.


شرکت تحقیقات اینترنتی "هریس اینتراکتیو" در یک نظرسنجی از ‪ ۲‬هزار و ‪ ۹۷‬کاربر بالای ‪ ۱۸‬سال رایانه‌های شخصی متوجه شد ‪ ۸۵‬درصد از کاربران دست کم یک نرم‌افزار ضد ویروس در رایانه خود نصب کرده‌اند اما ‪ ۶۵‬درصد از این افراد به روزنگاری نرم‌افزار ضدویروس خود را همواره به آینده موکول می‌کنند.
در این مطالعه همچنین مشخص شد ‪ ۴۲‬درصد از سوال‌شوندگان به علت عدم استفاده از ضدویروس و یا عدم به روزنگاری ضدویروس خود، در گذشته گرفتار ویروسها و نرم‌افزارهای مخرب شده‌اند.
آمارهای جمع‌آوری شده نشان داد از میان کاربران نرم‌افزارهای ضدویروس، ‪ ۳۸‬درصد از کاربران عقیده دارند فرایند به روزنگاری نرم‌افزارهای ضد ویروس به میزان زیادی عملکرد رایانه را مختل می‌کند، ‪ ۳۲‬درصد معتقدند به روزنگاری ضدویروسها را همواره می‌توان به آینده موکول کرد، ‪ ۲۷‬درصد به علت طولانی بودن فرایند به روزنگاری ضدویروسها از آن اجتناب می‌کنند و ‪ ۱۴‬درصد نیز اصلا از چگونگی به روزنگاری ضد ویروس مورد استفاده خود آگاهی ندارند.
کارشناسان عقیده دارند عدم طراحی ظاهری و کاربردی مناسب نرم‌افزارهای ضد ویروس سبب شده که به روز نگاری این نرم‌افزارها عملا در ذهن بسیاری کاربران به فرایندی مشقت بار تبدیل شود.
به گفته "ریک موی" مدیر بازاریابی شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی " یی‌ست"، بسیاری ضد ویروسها به صورت خودکار به باز کردن یک پنجره برای به روزنگاری اقدام می‌کنند که معمولا با واکنش منفی کاربر روبه‌رو شده و کاربر این پنجره را می‌بندد.
به علاوه طولانی بودن به روزنگاری‌ها که سبب کاهش پهنای باند اینترنت کاربر شده و گاه به خاموش و روشن کردن رایانه در پایان کار نیاز دارند نیز سبب اخلال در فعالیتهای کاربر شده و این افراد را به کنسل کردن فرایند وا می‌دارد.
با این وجود، کارشناسان امنیتی با توجه به پیدایش سریع و روزافزون ویروسهای جدید رایانه‌ای همواره به روزنگاری ضد ویروسها را اجتناب ناپذیر خوانده و کاربران را به این عمل فرامی‌خوانند.
نظرات 1 + ارسال نظر
س پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 18:31

سلام
خبر جالبی در مورد ضد ویروس ها اورده ای. باز هم از این کارهای خوب خوب بکن جانم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد