گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

شرکت مایکروسافت اجرای همزمان «ویندوز» و «لینوکس» را ممکن می‌کند

شرکت مایکروسافت با همکاری یکی از تولیدکنندگان سیستم‌عامل "لینوکس" به نام "زین‌سورس"، اجرای نگارش بعدی سیستم‌عامل "ویندوز سرور" را در رایانه‌های استفاده‌کننده از سیستم‌عامل "لینوکس" ممکن می‌کند.

این اقدام "مایکروسافت" آخرین اقدام این شرکت در راستای کاهش مقاومت در برابر گسترش سیستم‌عامل "لینوکس" محسوب می‌شود.
بر پایه توافق جدید "مایکروسافت" با "زین‌سورس"(‪ ،(XenSource‬این دو شرکت نرم‌افزار "مجازی‌سازی"(‪ (Virtualization‬جدیدی را تولید می‌کنند که به کمک آن می‌توان به صورت همزمان سیستم‌عامل جدید "ویندوز سرور" و سیستم‌عامل "لینوکس" را در یک رایانه اجرا کرد.
هم‌اکنون مهمترین نرم‌افزار مجازی‌سازی برای اجرای همزمان چند سیستم‌عامل در رایانه به شرکت "وی‌ام ور"(‪ (VMware‬تعلق دارد که در حقیقت ابداع‌کننده این فن‌آوری نیز محسوب می‌شود.
نرم‌افزارهای مجازی‌سازی به پردازنده رایانه اجازه می‌دهند که نرم‌افزارهای کاربردی ویژه اجرا شدن در "ویندوز" و "لینوکس" را که دارای تفاوتهای اساسی با یکدیگرند، به طور همزمان اجرا کنند. این امر به مفهوم امکان اجرای نرم‌افزارهای بیشتر در هر رایانه و در نتیجه حذف هزینه‌های لازم برای خریداری سخت‌افزارهای اضافی به منظور اجرای نرم‌افزارها تحت سیستم عاملهای مختلف در رایانه‌های مختلف است.
شرکت "مایکروسافت" اعلام کرده‌است بر اساس توافقات جدید، نگارش بعدی سیتسم عامل "ویندوز سرور"(لانگ‌هورن) ویژه استفاده در رایانه‌های سرور، به قابلیتی مجهز می‌شود که کاربران با کمک آن می‌توانند بدون هزینه‌های اضافی به صورت همزمان این سیستم‌عامل را در کنار سیستم‌عامل "لینوکس" در رایانه اجرا کنند.
شرکت "مایکروسافت" سیستم‌عامل جدید "ویندوز سرور" خود را تا پایان سال ‪ ۲۰۰۷‬به بازار خواهد داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد