گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

مایکروسافت به تولید نرم‌افزار ویژه ابررایانه‌ها روی می‌آورد

شرکت مایکروسافت برای نخستین بار به تولید یک سیستم‌عامل ویژه استفاده در ابر رایانه‌های اقدام می‌کند و با این اقدام سایر شرکتهای فعال در این زمینه، به ویژه تولیدکنندگان نرم‌افزارهای دارای کد باز(اوپن سورس) را به رقابت می‌طلبد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، "کریگ ماندی" یکی از مدیران بلندپایه مایکروسافت اعلام کرد با افزایش کاربردهای ابررایانه‌ها، این شرکت خواهان ورود به بازار تولید نرم‌افزارهای ویژه این تجهیزات است.

ابررایانه‌ها امروزه برای پردازش، ذخیره و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در زمینه‌های مختلف از جمله تحقیقات نظامی، بررسی نقشه ژنتیکی موجودات زنده و الگوهای ساختار پروتیین‌ها، مطالعات جوی و شبیه‌سازی‌های تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

"ماندی" افزود: در حالی که در گذشته نه چندان دور هر ابررایانه بهایی در حدود یک میلیون دلار داشت ، هم‌اکنون حتی با ‪ ۴‬یا ‪ ۵‬هزار دلار نیز می‌توان یک ابررایانه کوچک خریداری کرد که این امر کاربردهای ابررایانه را به شدت گسترش داده است.

شرکت مایکروسافت سیستم‌عامل جدید ویژه ابررایانه‌ها را "ویندوز سرور ‪ ۲۰۰۳‬کامپیوت کلاستر ادیشن" (‪Compute Cluster Edition‬ ‪Server 2003‬ ‪ (Windows‬نام نهاده و تاریخ ورود آن به بازار را اوایل سال ‪ ۲۰۰۶‬اعلام کرده است.

در حال حاضر بیشتر ابررایانه‌های کوچک و یا متوسط، از نگارشهای اصلاح شده سیستم‌عامل "یونیکس" و یا سیستم‌عامل دارای کد باز "لینوکس" استفاده می‌کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد