گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

دبیر کل حزب مشارکت: بدون هیچ درخواستی از رفسنجانی حمایت کرده‌ایم

محمدرضا خاتمی اظهار داشت: انگیزه اصلی تصمیم حزب مشارکت اسلامی برای حمایت از هاشمی تلاش برای جلوگیری از به قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد است.
ایسنا، محمدرضا خاتمی، دبیرکل حزب مشارکت اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه‌ الحیات ـ چاپ لندن گفت: تحولاتی که در مرحله اول انتخابات وجود داشته است، حضور مصطفی معین به عنوان نامزد جناح اصلاح طلب، درگیری‌ها و اختلافات طولانی مدت بین حزب مشارکت و رفسنجانی و سیاست‌های وی و اظهارات روشنفکرانه‌ای که از سوی اصلاح طلبان مطرح می‌شد کمکی به نزدیکی حزب و رفسنجانی نکرد.
وی ادامه داد: رفسنجانی باید برای جلب گروه‌هایی که قبلا حمایتشان را از معین اعلام کرده بودند و موضع گیری آشکاری در قبال دموکراسی و حقوق بشر داشتند موضع گیری آشکار و صریحی را در قبال دموکراسی و حقوق بشر در پیش بگیرد.
خاتمی اظهارداشت: این امر با هدف اطمینان دادن به قشر روشنفکری است که به نتایج این دستاوردها که در دوره خاتمی با رشد خوبی مواجه بوده است معتقدند و ایمان دارند. رفسنجانی نباید به نگرانی‌های این قشر مبنی بر به قدرت رسیدن احمدی نژاد و بازگشت به فضای خفقان فکری، فرهنگی و اجتماعی در ایران استناد کند.
خاتمی در ادامه به وجود یک نامه‌ محرمانه بین جبهه مشارکت و هاشمی در خصوص شیوه‌ای که باید رفسنجانی بعد از رسیدن به ریاست جمهوری در قوه مجریه در پیش بگیرد، اشاره کرد.
جبهه مشارکت قول داد که این نامه را تنها در صورت طفره رفتن رفسنجانی از عمل به محتوای آن در آینده منتشر کند.
وی گفت: حزب مشارکت بدون هیچ درخواستی حمایتش را از رفسنجانی اعلام کرده است. این حزب در دولت آینده حضور نخواهد داشت و تنها خواهان حفظ دستاوردهای دموکراسی است که ایران شاهد آن بوده است.
خاتمی در پایان اظهارداشت: این حزب خواهان ایستادگی در برابر هرگونه عامل فشاری است که درصدد با شکست مواجه کردن اصلاحات خاتمی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد