مایکروسافت برای افزایش فروش و نمایش تبلیغات آنلاین خود یک شرکت تبلیغاتی را به مبلغ شش میلیارد دلار خریداری کرد.
خرید شرکت aQuantive که بزرگترین خرید در تاریخ مایکروسافت محسوب میشود، گویای نیاز مبرم این شرکت به فنآوری مذکور است.
سایت MSN مایکروسافت پس از گوگل و یاهو در جایگاه سوم قرار دارد و این شرکت امیدوار است با خرید این شرکت تبلیغاتی، فروش و نمایش تبلیغات اینترنتی خود را بهبود دهد.
بر اساس این گزارش MSN، تبلیغات را تنها برای بازدیدکنندگان خود نشان میدهد اما شرکت aQuantive قادر به نمایش تبلیغات در وبسایتهای دیگر است.
قرارداد اخیر مایکروسافت پس از انعقاد قراردادهای خرید شرکتهای تبلیغاتی دابل کلیک توسط گوگل و رایت مدیا توسط یاهو صورت میگیرد تا بازار تبلیغات اینترنتی همچنان داغ بماند زیرا اینترنت اکنون مهمترین بخش در حال رشد در زمینهی تبلیغات است و بنابر برآورد تحلیلگران، ارزش بازار آن در سال جاری به 25 میلیارد دلار خواهد رسید.