گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

گشت و گذار

دانلود برنامه و نرم افزار های جدید - بازی - خبر های جدید - عکس - موزیک و فیلم - Save و تینر بازی ها - GMAIL رایگان

مایکروسافت همچنان برای رفع مشکلات این سیستم عامل تلاش می‌کند

هر  چند مقامات مایکروسافت از فروش ویندوز ویستا ابراز رضایت می‌کنند اما نارضایتی برخی از کاربران از عملکرد این سیستم عامل، عرصه را همچنان برای اکس‌پی حفظ کرده است. 

مایکروسافت و سازندگان رایانه‌ی شخصی از شش ماه قبل که عرضه نسخه‌ی نهایی ویستا به طور رسمی‌ آ‌غاز شد، میلیون‌ها دلار صرف تبلیغات برروی آن کردند اما اکثر کاربران ویستا هنگامی‌که استفاده از ویستا را آغاز کردند، گرفتار دردسر شدند که بخشی از این دردسرها به سازگار نبودن نرم‌افزارهای دیگر مورد استفاده آن‌ها با ویندوز ویستا بود.

برای حل این مشکل برخی از مصرف‌کنندگان خواهان دستگاه‌هایی شدند که به ویندوز اکس‌پی مجهز بودند که سازگار بیش‌تری نسبت به ویستا داشت؛ این امر سازندگان رایانه‌های شخصی و فروشندگان را واداشت تا در خط محصولات عرضه شده خود سهم بیش‌تری به سیستم عامل قدیمی ‌اختصاص دهند.

شرکت‌های توشیبا و HP نیز به نوبه‌ی خود به عرضه‌ی دستگاه‌های رایانه مجهز به ویندوز اکس‌پی پرداختند و مایکروسافت نهایت تلاش خود را به عمل آورد تا ویستا شروع خوبی داشته باشد و به همین منظور آن را با بیش از دو میلیون نوع سخت‌افزار مختلف سازگار کرد.

به نظر می‌آید تلاش‌های این شرکت به ثمر نشسته زیرا چند روز قبل مایکروسافت درآمد سه ماهه‌ی خود را ‌٤/١٣ میلیارد دلار اعلام کرد که ‌١٣ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.

فروش قوی ویستا از جمله دلایل اصلی برشمرده از سوی مقامات این شرکت برای سوددهی قابل ملاحظه بوده است و مایکروسافت ادعا می‌کند که اغلب مردم از ویستا راضی بوده و تقریبا تمامی ‌نرم‌افزارها و سخت‌افزارها با آن سازگارند.

اما هنوز برخی شرکت‌ها برای پاسخ به مایکروسافت در ارتقای رایانه‌های خود به ویستا دست نگه داشته اند زیرا هنوز اکس‌پی کاملا کارآمد است و شاید به همین دلیل باشد که مایکروسافت دیروز اعلام کرد که بر اساس برآورد این شرکت، ویندوز اکس‌پی سهم بیش‌تری از فروش این شرکت در سال آینده را تشکیل خواهد داد.

مدیر مالی مایکروسافت در کنفرانسی اعلام کرد که این شرکت پیش‌بینی مالی خود برای سال ‌٢٠٠٨ را نسبت ‌٨٥ به ‌١٥ بین ویستا و اکس‌پی به ‌٧٨ به ‌٢٢ تغییر داده است و به عبارت دیگر فروش اکس‌پی در دوازده ماه آینده ‌٥٠ درصد افزایش خواهد یافت.

مایکروسافت در جدیدترین اقدام، برای فرونشاندن شایعاتی که از ماه گذشته بر سر زبان‌ها افتاده بود اعلام کرد که سرویس پک یک ویندوز ویستا را به زودی عرضه خواهد کرد.

سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی‌های این شرکت، نسخه‌ی آزمایشی سرویس پک یک ویستا در سال جاری میلادی آماده می‌شود و این سرویس پک مانند دیگر محصولات مایکروسافت دوره حیات خود را طی می‌کند و فراهم سازی نسخه‌ی آزمایشی آن عملکرد معمولی است که به شرکت برای آگاهی از نظرات کاربران و ارتقای کیفیت آن کمک می‌کند.

اما مایکروسافت همچنان به کم اهمیت جلوه دادن سرویس پک یک ویستا ادامه داده و از اعلام تاریخ قطعی عرضه آن سرباز می‌زند؛ با این حال SP1 اهمیت ویژه‌ای برای ویستا خواهد داشت زیرا بسیاری از شرکت‌های تجاری اعلام کردند تا زمان به‌روزرسانی کامل ویستا از به‌کارگیری آن خودداری خواهند کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد